1402/12/12 21:7:21
به بهانه روز جهانی شنوایی عنوان شد:
خراسان رضوی ۸۳۵۶ معلول شنوایی دارد

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: درحال حاضر حدود ۸۳۵۶ نفر آمار معلولان شنوایی‌ در سطح استان است و با توجه به غربالگری‌ای که انجام می‌دهیم، آمار معلولان شنوایی در سطح استان ۶.۵ درصد شده که آمار نسبت به گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.


حمیدرضا علیزاده در خصوص تعداد مراکز خانواده و کودک کم‌شنوا در استان اظهار کرد: ما در سطح استان ۶ مرکز داریم که تعداد ۳ مرکز در مشهد و ۳ مرکز دیگر در سبزوار، نیشابور و کاشمر مستقر هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در رابطه با خدمات ارائه شده در مراکز گفت: اگر کودکی از ابتدای تولد مشکلی در خصوص کم‌شنوایی یا کاشت حلزون داشته باشد، تا ۱۵ سالگی در مراکز از آن‌ها نگهداری و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی با اشاره به یارانه‌ای که بهزیستی ماهیانه به این مراکز تخصیص می‌دهد، تشریح کرد: بهزیستی تقریباً برای هر فرد ماهیانه ۲ میلیون و ۵۶۰ هزارتومان اختصاص می‌دهد و تعداد ۴۳۰ نفر در این مراکز در حال نگهداری هستند.

علیزاده در رابطه با عمل کاشت حلزون و تسهیلاتی که در این خصوص انجام می‌شود، گفت: عمل کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال رایگان بوده و بهترین زمان کاشت حلزون، ۱ تا ۳ سال است. امسال حدود ۱۴۷ نفر کاشت حلزون در استان انجام دادند. در ارتباط با خدمات قطعات مورد نیاز آن، ما کمک‌های مالی انجام می‌دهیم. امسال حدود ۷۶۰ میلیون تومان از ابتدای سال اعتبار در خصوص قطعات مورد نیاز داشتیم.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص غربالگری شنوایی گفت: قبلا آمار گروه شنوایی ۱۱ تا ۱۳ درصد نسبت به آمار معلولان بود و از زمانی که غربالگری شنوایی آغاز شد، در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵۰ هزار و ۵۰۲ نفر غربالگری شدند. تمام زایشگاه‌های سطح استان و برخی از مراکزی که از علوم‌پزشکی یا بهزیستی مجوز دارند، تقریبا ۹۹ درصد کودکانی را که متولد می‌شوند، پوشش داده‌اند. نوزادان در یک ماه اول تولد غربالگری می‌شوند و اگر مشکل شنوایی داشته باشند، بلافاصله حمایت‌های بهزیستی آغاز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص افراد تحت پوشش که دارای معلولیت شنوایی هستند، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۸۳۵۶ نفر آمار معلولان شنوایی‌ در سطح استان است و با توجه به غربالگری‌ای که انجام می‌دهیم، آمار معلولان شنوایی در سطح استان ۶.۵ درصد شده که آمار نسبت به گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 3529
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 191

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها