1403/01/20 8:47:39
اوتیسم و ضرورت آگاهی جامعه

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در بازدید از مرکز اقامت موقت اختلال طیف اوتیسم و مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و اقامت موقت اختلالات طیف اوتیسم بر آگاهی و پذیرش اجتماعی نسبت به بیماری اوتیسم در جامعه تاکید کرد.


حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: آگاهی درخصوص اوتیسم به عنوان یک اختلال رشدی عصبی، شرایط این بیماری و درک افراد بیمار از ضرورت‌های جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد. عموم مردم جامعه باید نسبت به این اختلال به آگاهی برسند تا در مرحله بعدی پذیرش و به دنبال آن حمایت اجتماعی از این افراد محقق شود. متاسفانه به دلیل ناآگاهی در برخی موارد از رفتارهای این کودکان، بی‌قراری‌ و پرخاشگری‌های آنها تفاسیر وقضاوت‌های نادرستی می‌شود و حق حضور افراد اوتیسم و خانواده‌های آنها در جامعه سلب می‌گردد.

وی درخصوص مرکز اقامت موقت اختلال طیف اوتیسم به نام همگام اوتیسم، گفت: در حال حاضر ۱۸فرد دارای اختلال اوتیسم از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند. مرکز همگام اوتیسم، اولین مرکز اقامت موقت اوتیسم خراسان رضوی است که خدمات آموزشی و‌مراقبتی به افراد دارای اختلال اوتیسم به صورت شبانه‌روزی و ‌موقت ارائه می‌دهد و ‌در راستای حمایت از خانواده‌های اوتیسم به‌منظور مراقبت از فرد اوتیسم تاسیس شده است. خانواده‌ها می‌توانند به صورت موقت حداکثر یک ماه در سال از خدمات شبانه‌روزی این مرکز استفاده کنند، به طور مثال در مواردی مانند بیماری یا سفر و... فرد دارای اختلال اوتیسم را به این مرکز بسپارند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و اقامت موقت اختلالات طیف اوتیسم نوید زندگی گفت: درحال حاضر 35 نفر از خدمات این مرکز برخوردار می‌شوند. مراكز غیردولتي روزانه آموزشي و توانبخشي افراد داراي اختلال طیف اتیسم به صورت روزانه خدمات توانبخشي در ابعاد پزشكي، آموزشي، رواني، اجتماعي و نیز خدمات فرهنگي-هنري و ورزشی را به افراد اوتیسم و به خانواده‌های آنها نیز خدمات آموزشي ارائه مي‌دهد. برنامه‌هاي مختلف آموزشي، خدمات گفتار و كار درماني و روش‌هاي تقويت ارتباط رفتاري، خدمات توانبخشی، خدمات زيستي دارويي مانند مداخلات دارويي براي كنترل اختلالات همراه و برنامه‌هاي تغذيه اي ويژه، خدمات تكمیلي و تركیبي مانند خدمات بازي، هنر، موسیقي درماني و... تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط این مراکز می‌باشند.

 

کد خبر 3692
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 87

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها