1403/01/19 8:14:37
پیشگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت همگانی مردم است

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد گفت: برای دومین بار کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد از تاریخ ١۴الی ۲۶فروردین ماه ١۴۰۳در استان خراسان رضوی با موضوع کلی "والد آگاه، فرزند ایمن" اجرا می‌گردد.


هادی قیصری افزود: هدف این کارزار که با پیام اختصاصی " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟ " اجرا می‌گردد، حساس‌سازی وآگاهسازی والدین است و اشاره به فضای تعاملی بین والد و نوجوان دارد. مدیریت رفتارها و ارتباطات با نوجوانان به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از آسیب اعتیاد، بسیار مهم است و وظیفه اساسی والدین به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به شدت تأکید می‌شود که والدین در مورد روش‌های صحیح پرورش فرزندان و مسائل مرتبط با دوره نوجوانی با روانشناسان متخصص مشورت نمایند. انعطاف در دریافت اطلاعات، اصلاح باورها و به روز نگهداشتن دانش‌های خود ضروری است. این تعامل با روانشناسان نه تنها به والدین کمک می‌کند تا به عنوان پدر و مادران مطلع‌تری به مسائل نوجوانان دست یابند بلکه به آنها این امکان را هم می‌دهد که با دید بهتری به چالش‌ها و نیازهای فرزندانشان نگریسته و از راهنمایی‌های متخصصان بهره‌مند شوند. این گام مهم می‌تواند در بهبود رابطه و تعامل موثر با فرزندان تاثیرگذار باشد و پرورش نسل جوان سالم را ترویج نماید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: خط مشاوره تلفنی 1480سازمان بهزیستی آماده پاسخگوئی و ارائه مشاوره تلفنی است و نیز خط ملی اعتیاد با شماره 09628ازساعت 8صبح تا 8شب با حضور مشاورین متخصص  آماده پاسخگوئی به سوالات و ارایه مشاوره تلفنی به  والدین دغدغه‌مند درخصوص پیشگیری از اعتیاد فرزندان می‌باشد.

وی عنوان کرد: درخواست می‌گردد از هموطنان گرامی که در حد توان خود نسبت به انتشار پیام "آیا می دانی الان فرزندت کجاست؟" به تمام والدین در گروه‌های مختلف در فضای مجازی در دسترس خود اطلاع رسانی نمایند. باتوجه به نرخ شیوع اعتیاد در میان جوانان و نیز اهمیت نقش والدین به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد، ریشه‌کنی و هرگونه اقدام مثمرثمر در این زمینه فقط با همکاری عموم مردم امکان‌پذیر خواهد بود. همواره جوامعی که از اصل  مشارکت  استفاده می‌‎کنند ومردم آنها نسبت به مسایل و آسیب‌های  اجتماعی مربوط به جامعه خود بی‌تفاوت نیستند، به پیشرفت‌های بسیاری دست می‌یابند.

قیصری ادامه داد: این توفیقات از طریق مشارکت و مداخله اعضای جامعه حاصل می‌شود زیرا مداخله عموم مردم آنها را نسبت به سرنوشت اجرای برنامه حساس می‌کند به گونه‌ای که حس مالکیت بر انجام و پایان آن برنامه خواهند داشت و بر رفع اشکالات آن می‌کوشند.

 

کد خبر 3684
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 123

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها