1402/11/08 9:4:13
در رسانه|غربالگری شنوایی کودکان در خواف رشد ۹۳ درصدی دارد

رئیس اداره بهزیستی خواف گفت:‌ میزان غربالگری شنوایی نوزادان این شهرستان در سال جاری ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.


سید مهدی متولی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار نوزاد هنگام تولد در خواف غربالگری شنوایی شدند، در حالی که آمار مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۳ هزار نوزاد شهرستان خواف غربالگری شنوایی شدند،‌ بیان کرد: این آمار تا پایان سال جاری به دست‌کم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
رئیس اداره بهزیستی خواف اظهار کرد: نوزادان در بدو تولد توسط کارشناس آموزش دیده با دستگاه غربالگری شنوایی از نظر سلامت وضعیت شنیداری مورد سنجش قرار می‌گیرند که در صورت شناسایی کودک دارای مشکل شنوایی، برای تأیید نهایی به مراکز تخصصی (بهزیستی) ارجاع داده می‌شوند.
وی ادامه داد:‌ پس از تأیید افت شنوایی نوزاد، در راستای بازتوانی آنان اقدامات توان‌بخشی و توان‌پزشکی شامل ارائه سمعک رایگان، ارجاع به مراکز خانواده برای گذراندن مراحل تربیت شنیداری صورت می‌گیرد و در صورت مفید نبودن سمعک‌ها به مراکز فوق‌تخصصی کاشت حلزون شنوایی ارجاع داده می‌شوند.
متولی تصریح کرد:‌ در صورت غربالگری و شناسایی به موقع کودک و گذراندن فرایند تشخیص و توان‌بخشی آنان دیگر شاهد یک کودک ناشنوا که قادر به تکلم نباشد، نخواهیم بود.

کد خبر 3314
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 134

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها