1402/11/12 22:40:47
بهره برداری از سومین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عمومی همزمان با شروع دهه فجر

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان خواف بهره برداری ازسومین مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی عمومی همزمان با شروع دهه فجر با حضور مهدی عباس پور فرماندار خواف و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی در شهرستان خواف انجام شد.


رییس اداره بهزیستی خواف گفت : سازمان بهزیستی به عنوان نهادی تخصصی در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مسئولیت بسیار خطیری را در زمینه ارتقاء سلامت روان در جامعه بر عهده دارد که این نقش سازمان بهزیستی از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی در قالب مراکز و موسسات برون سپاری شده است و بهزیستی نقش نظارتی و راهبری را در این زمینه بر عهده دارد.

سیدمهدی متولی گفت : با نیازسنجی ها و بررسی های صورت گرفته شهرستان خواف ظرفیت داشتن 7 مرکز مشاوره را دارد که از سال 1400 تا کنون 3 مرکز در شهرستان تاسیس شده است که تا قبل از این تاریخ بالغ بر یک دهه از آخرین فعالیت یک مرکز مشاوره در خواف میگذشت و بسیاری از افراد برای گرفتن خدمات تخصصی به شهرهای مجاور مراجعه می کردند.

وی افزود : سازمان بهزیستی بالغ بر سه دهه است که در زمینه سلامت روان و ارتقاء شاخص های مربوط به آن فعالیت می کند و این فعالیت ها بر اساس تکالیف قانونی است.

وی ادامه داد : شهرستان خواف به دلیل دارا بودن جمعیت مهاجر پذیر در زمینه آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی های جامع و دقیق می باشد و یکی از ظرفیت های مهم در این خصوص داشتن مراکز مشاوره است که به عنوان خط مقدم این موضوع وارد میدان عمل شوند .

متولی گفت : یکی از دیگر از خدمات مهم سازمان در زمینه مشاوره ارائه خدمات مشاوره غیر حضوری است که خط تلفن 1480 در این زمینه برای افرادی که به نوعی قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند یا تمایلی برای این موضوع ندارند خدماتی ارائه می دهد.

وی در پایان گفت : ایجاد مراکز مشاوره در واقع یک سرمایه گذاری برای افرادی است که طول زندگی مشترک با ناملایمات زندگی سرمایه عاطفی خود را از دست داده اند و در حال ورشکستگی هستند که مشاوران و مددکاران این مراکز با دانش و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی این 

کد خبر 3340
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 136

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها