1403/01/17 23:34:44
توجه ویژه بهزیستی خواف به عملکرد دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی شهرستان خواف از لحاظ میزان دسترس پذیری اماکن در سال ١۴۰۳

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان خواف ، یكی ازمهمترین شاخص های ارزیابی ادارات در جشنواره شهید رجایی میزان مناسب سازی ساختمان اداره ها برای افراد دارای معلولیت ، سالمندان و جانبازان است .


رییس اداره بهزیستی خواف گفت : جشنواره شهید رجایی بالغ بر 25 سال است که در راستای بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی توسط سازمان امور اداری و استخدامی در سطح ملی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح استانی در حال رصد موضوعات مختلف می باشد.

سیدمهدی متولی خاطرنشان کرد: در بعد عمومی شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی به مسئله سهولت استفاده از خدمات برای عموم مردم اشاره شده است که در واقع نقش مسئله مناسب سازی و دسترس پذیری در این موضوع مشخص است .

وی افزود : اینکه یک فرد دارای معلولیت یا سالمند بتواند به تنهایی برای گرفتن خدمات به اداره مورد نظر مراجعه کند نشان دهنده توجه جامعه به مسئله مناسب سازی است که سازمان بهزیستی به عنوان مسئول پیگیری و نظارت بر این موضوع تا کنون اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است و همچنان جزو مهمترین سرفصل های کاری بهزیستی می باشد.

متولی گفت : ضوابط لازم الاجرادر ورودی ساختمان شامل مسیر ورودی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان به ساختمان اداری ،مسیر های دسترسی در داخل ساختمان اداری ،تجهیز ساختمان های اداری به علایم بین المللی ویژه افراد دارای معلولیت ،محل توقف خودرو،دسترسی مناسب به سرویس های بهداشتی ،داشتن ورودی مناسب و.....از مهمترین موارد چک لیست ارزشیابی است که توسط کارشناسان بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج جهت جمع بندی و تعیین امتیاز دستگاه ها به استان ارسال خواهد شد وی افزود: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که یک فرد دارای معلولیت بدون داشتن همراه قادر باشد با مراجعه به ادارات پس از انجام امور خود به راحتی به مقصد خود برگردد و این مستلزم همکاری تمام ارگان ها می باشد چرا که در واقع استقلال و دسترس پذیری مناسب از درب منزل یک فرد دارای معلولیت شروع می شود .

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته گفت : امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها بتوانیم شهرستان خواف را به شهری بدون مانع برای افراد دارای معلولیت تبدیل کنیم .

کد خبر 3677
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 74

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها