1402/11/14 13:13:46
خبرنامه فجر
در رسانه| راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی از دستاوردهای مهم دولت است

رئیس اداره بهزیستی خواف گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی است.


سید مهدی متولی اظهار کرد: از دهه فجر سال ۱۴۰۰ تاکنون سه مرکز مشاوره بهزیستی در شهرستان خواف تأسیس شده است که از ۱۰ سال گذشته هیچ مرکز مشاوره‌ای در این شهرستان فعالیت نداشت و به دلیل این معضل بسیاری از افراد برای گرفتن خدمات تخصصی به شهرهای مجاور مراجعه می‌کردند.

 وی ادامه داد: ۲ مرکز مشاوره بهزیستی هم سال آینده در خواف راه‌اندازی می‌شوند و با نیازسنجی‌ها و بررسی‌های صورت‌گرفته این شهرستان ظرفیت برخورداری از هفت مرکز مشاوره بهزیستی را دارد.

 متولی بیان کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی یکی از نیازها این شهرستان به دلیل دارابودن جمعیت مهاجرپذیر و افزایش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

 وی اعلام کرد: بهزیستی به‌عنوان نهادی تخصصی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان در جامعه وظیفه خطیری را بر عهده دارد که این نقش از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی در قالب مراکز و مؤسسات برون‌سپاری شده است.
رئیس بهزیستی خواف توضیح داد: یکی از دیگر از خدمات مهم سازمان بهزیستی، خدمات مشاوره غیرحضوری است که خط تلفن ۱۴۸۰ در این زمینه برای افرادی که به‌نوعی قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند یا تمایلی برای این موضوع ندارند، خدمات ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز مشاوره در واقع یک سرمایه‌گذاری برای افرادی است که در طول زندگی مشترک و ناملایمات زندگی سرمایه عاطفی خود را ازدست‌داده‌اند و مشاوران و مددکاران این مراکز با دانش و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی این افراد تلاش می‌کنند.

 

کد خبر 3344
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 138

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها