1402/12/03 8:24:11
در رسانه|۶ مرکز مثبت زندگی در تربت‌حیدریه فعال است

رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون ۶ مرکز مثبت زندگی در این شهرستان فعال است که خدمات بهزیستی را به مراجعان ارایه می‌کند.


فاطمه صادق‌ امیری عصر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ویژه کارکنان مراکز مثبت زندگی شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ادارات بهزیستی در سراسر کشور خدمات ۲۲ گانه خود را به این دفاتر واگذار و در واقع هر کدام از آنها به منزله یک اداره بهزیستی کوچک است.

وی با بیان این‌که این مراکز از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: درخواست فرزندخواندگی، پیگیری امور مددکاری خانواده، دادن آموزش‌ تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موارد دیگر از جمله فعالیت‌های این مراکز است.

صادق‌امیری در تبیین برگزاری این دوره آموزشی نیز گفت: دوره آموزشی که از دیروز آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد، ویژه کارکنان مراکز مثبت زندگی شامل مددکاران، مسوولان فنی و کارشناس بهزیستی شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی شامل تربت‌حیدریه، خواف، رُشتخوار، زاوه و مه‌ولات است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: این دوره آموزشی با هدف آموزش شیوه‌های نوین مددکاری برگزار شده و مدرس آن دکتر "قاسم قجاوند" مدرس دوره‌های مددکاری اجتماعی ‌است.

قجاوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوره توانمندسازی مددکاران اجتماعی در قالب مددکاری فردی و مداخلات مددکاری فردی در زمینه توانبخش زنان سرپرست خانوار و توان‌یابان جامعه برگزار شده‌است.

به گزارش ایرنا، اکنون افزون بر پنج هزار نفر توان‌یاب از انواع خدمات حمایتی بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه بهره‌مند هستند.

کد خبر 3484
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 135

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها