1402/12/20 8:20:28
کارگاه آموزشی ارزیابی شخصیت و آسیب شناسی روانی

به گزارش روابط عمومی بهزیستی تربت حیدریه ، کارگاه آموزشی (mmpi-۲ )ارزیابی شخصیت و آسیب شناسی روانی ویژه روانشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی جنوب خراسان رضوی با حضور دکتر سیدعلی قربانی ، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه و رییس و معاون بهزیستی تربت حیدریه و روانشناسان بهزیستی جنوب خراسان رضوی از شهرستانهای (تربت حیدریه ، رشتخوار، باخرز، کاشمر، خلیل آباد، جوین، خواف، زاوه ، بردسکن، تایباد، تربت جام ، سبزوار ، به میزبانی اداره بهزیستی تربت حیدریه در محل سالن اجتماعات این شهرستان وبا هدف آشنایی وبازآموزی روانشناسان برگزار شد.


 

درابتدا  خانم فاطمه صادق امیری رییس بهزیستی تربت حیدریه ، ضمن عرض خیرمقدم به روانشناسان اورژانس اجتماعی  جنوب خراسان رضوی  عنوان نمود: حوزه کاری اورژانس اجتماعی بسیار حساس و مهم است.امروزه در همه­ ی جوامع با توجه به شرایط موجود و به نسبت جو حاکم جامعه، تنش ­ها و اضطراب­ ها تبدیل به یک عضو لاینفک در زندگی همه­ ی انسان­ ها شده­. دولت هر کشور برای کنترل این اضطراب ­ها و آرامش­ بخشیدن به فضای جامعه برنامه ­هایی را تبیین می­کند.

 رییس بهزیستی همچنین ادامه داد: در کشور ما این برنامه وظایف روانشناس در اورژانس اجتماعی با عنوان ” برنامه اورژانس اجتماعی” شناخته می شود. این نهاد تقریبا در ۲۲سال پیش با حمایت بهزیستی و هدف کلی کنترل کاهش بحران­های فردی – خانوادگی و اجتماعی شکل گرفت. سپس گزارشی مختصر از اوژانس اجتماعی شهرستان ارائه داد.

سپس دکتر قربانی ،  مدرس دوره  در این کارگاه دو روزه به معرفی آزمون MMPI-2، نحوه نمره گذاری و تفسیر آزمون پرداخت.

 وی اظهارنمود: آزمون MMPI-2 یکی از پر کاربردترین آزمون های شخصیتی در دنیا و ایران محسوب می شود که اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار روانشناسان و روانپزشکان قرار می دهد.  این آزمون نه تنها به عنوان ابزاری برای درمانگران در فرایند درمان استفاده می‌شود بلکه جمعیت غیر بالینی نیز می‌توانند از آن برای خودشناسی بهره ببرند.

 دکتر سیدعلی قربانی افزود: اهمیت یادگیری آزمون MMPI وقتی مشخص می شود که بدانیم بیش از ۷۰ سال است که این آزمون جایگاه خود را در میان روانشناسان و روانسنجان حفظ کرده و از معتبرترین آزمون های روانی به حساب می آید.بدین ترتیب درمانگران با تکیه بر داده‌های حاصل از آن، به ارزیابی مراجعان خود می پردازند. وی همچنین گفت : یادگیری این آزمون برای روانشناسان و مشاوران الزامی است.

 مدرس دوره همچنین بیان نمود:  از آنجا که MMPI-2 ، پرسشنامهٔ پیچیده‌ای است، پیامدهای سوء تفسیر آن بسیار زیان‌بار است. به همین جهت استفاده از آن مستلزم وجود اجراکنندگان آموزش‌دیده و باتجربه‌است.  هدف از اجرای این تست، شناخت شخصیت افراد است.

مدرس کارگاه آموزشی اضافه نمود: با شناخت شخصیت افراد می توان به طرز رفتار آن‌ها ، مشکلات اجتماعی ، ناسازگاری‌ها و اختلالات پی برد.بررسی و تحلیل این تست می تواند اطلاعات بسیار مفید و با ارزشی در اختیار روانشناسان قرار دهد و روانشناسان با کمک این اطلاعات به درمان این گونه اختلالات بیماران خود بپردازند. اجرای این تست کاربرد های بسیار فراوانی دارد

 سپس وی اشاره ای به سر فصل‌های دوره‌ی نمره گذاری ، طبقه بندی آزمونهای روانی ، تاریخچه معرفی مقیاس های اعتباری و بالینی ، معرفی کدهای دو و سه نقطه ایی و تفسیر آزمون MMPI- 2 نمود.

درپایان این کارگاه آموزشی دو روزه ، روانشناسان  از پذیرایی میزبان (بهزیستی تربت حیدریه ) تقدیر و تشکر  نموده و  تجربیات ، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح   نمودند.

کد خبر 3572
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 72

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها