1402/10/16 2:47:26
اشتغال رسمی 67 هزارنفری در استان
در رسانه| بهزیستی در صدر تحقق تعهد اشتغال

به نقل از خراسان؛ بر اساس داده‌های رسمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در ۹ ماه امسال(تا ١۲ دی‌ماه) معادل ۶۷ هزار و ۳١ نفر شغل را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند که برابر ۹۰ درصد تعهد کل سال جاری است. طبق مصوبات کارگروه اشتغال خراسان رضوی در ابتدای امسال مقرر شد؛ مجموع ۳۹ دستگاه متولی اشتغال‌زایی در این استان حداقل ۷۴ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت برسانند. این میزان تعهد نسبت به سال گذشته که معادل ١١۰ هزار شغل بوده تنزل کرده است که دلایل آن در این مقال نمی‌گنجد. بااین‌حال بخش عمده دستگاه‌های متولی اشتغال‌زایی در این مدت عملکرد مثبتی داشته‌اند و نسبت به تعهد در نظر گرفته‌شده برای آن‌ها هنوز ۳ ماه مانده به انتهای سال ١۰۰ درصد تعهد خود را عملیاتی کرده‌اند.


بهزیستی در صدر تحقق تعهد

 از میان این دستگاه‌ها اداره کل بهزیستی استان با تعهد 2360 شغل موفق شده است بیش از 4300 شغل در سامانه رصد به ثبت برساند و معادل 185 درصد تعهد خود را عملیاتی کند. بعدازاین دستگاه بسیج سازندگی تعهد 140 درصدی را عملیاتی کرده است. درمجموع 10 دستگاه متولی اشتغال‌زایی از مجموع 39 دستگاه بیش از 100 درصد تعهد خود را عملیاتی کرده‌اند.اما کدام دستگاه بالاترین میزان اشتغال را در این مدت ایجاد کرده است؟

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان که دربرگیرنده اصناف استان هم هست حدود 30 درصد تعهد اشتغال استان را به دوش می‌کشد که در این مدت از 28 هزار تعهد شغلی بیش از 23 هزار شغل معادل 82 درصد تعهد خود را عملیاتی کرده و در سامانه رصد اشتغال کشوری به ثبت رسانده است

7دستگاه تعهد صفر داشته‌اند

بااین‌حال برخی دستگاه‌ها نیز در 9 ماه گذشته در اجرای وظایف خود و ایجاد اشتغال بسیار ضعیف عمل کرده و حتی یک شغل هم در سامانه رصد به ثبت نرسانده‌اند. نکته جالب این است که در میان دستگاه‌هایی که تعهد اشتغال صفر را در 9 ماه گذشته داشته‌اند؛ کاریابی‌ها، راه و شهرسازی و شرکت ملی نفت به چشم می‌خورد. درمجموع 7 دستگاه استان حتی یک نفر اشتغال در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند که این امر قابل تامل است.

کد خبر 3189
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 117

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها