1402/10/16 3:4:53
در رسانه|وام ۱۰۰میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی

غلامرضا خالدی اظهار کرد: بستر پرداخت کمک بلاعوض آماده است و این مبلغ به صورت عادلانه به تمامی مددجویان، بدون تفاوت و توجه به وضعیتشان، اعم از فرد معلول یا زن سرپرست خانوار، پرداخت خواهد شد.


سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیردولتی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی  در گفت‌وگو با شهرآرا نیوز اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور تأمین مسکن مددجویان این سازمان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این کمک در قالب طرح تأمین مسکن است و به اشکالی چون خودمالکی، خریداری‌شده، مسکن ملّی یا مسکن مهر قابل پرداخت است و مددجویان برای دریافت این مبلغ باید سند شش‌دانگ ملک را که به نام خودشان است، ارائه دهند. همچنین مددجویان باید توجه داشته باشند ملک خریداری شده نباید بیش از ۲۰ سال عمر داشته باشد و البته از بستگان درجه یک نیز خریداری نشود.

خالدی اضافه کرد: در پرداخت این مبلغ تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و محدودیتی هم در شدت معلولیت متقاضیان قائل نشده‌ایم تا همه افراد واجد شرایط بتوانند از این کمک استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۷ مورد کمک بلاعوض تأمین مسکن پرداخت شده است که مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.

خالدی همچنین متذکر شد: در کنار طرح یادشده، سازمان بهزیستی کشور طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر، تسهیلات ویژه‌ای در نظر دارد؛ بدین منظور در مسکن شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد، در حال حاضر، ۲۴۰ مورد پرداخت انجام شده است که ۱۴۰ مورد مسکن شهری و ۱۰۰ مورد نیز مسکن روستایی بوده است.

او در پایان گفت: ملاک پرداخت این کمک‌هزینه، تأیید نماینده بنیاد مستضعفان است و در حال حاضر علاوه بر سهمیه مذکور، ۵۰ کمک موردی بیشتر از سقف سهمیه استان دریافت کرده‌ایم که ان‌شاءالله به‌زودی به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت خواهد شد.


برنامه های حاکمیت برای تخصیص وام مسکن
برنامه‌های حاکمیت برای تخصیص وام مسکن ممکن است در جهت تسهیل دسترسی به مسکن مناسب و مقرون به صرفه برای افراد و خانواده‌ها با درآمد متوسط یا پایین‌تر و همچنین حمایت از بازار مسکن و رونق اقتصادی محلی طراحی شوند. برخی از این برنامه‌ها شامل موارد زیر می‌توانند باشند:

وام‌های پیش‌فروش: در این برنامه، حاکمیت وام‌هایی را به خریداران مسکن ارائه می‌دهد تا بتوانند در مرحله پیش‌فروش یا ساخت مسکن شرکت کنند. این وام‌ها معمولاً به شرایط بهینه‌ای همچون نرخ بهره پایین، مدت بازپرداخت طولانی و شرایط اقساط منعطف دسترسی دارند.

وام‌های مسکن اجتماعی: این برنامه‌ها برای کمک به افراد و خانواده‌های با درآمد پایین طراحی شده‌اند. حاکمیت می‌تواند وام‌هایی با شرایط ویژه مانند نرخ بهره پایین، مدت بازپرداخت طولانی و شرایط اقساط منعطف را به این گروه ارائه دهد.

وام‌های مسکن مورد استفاده برای بازسازی و بهسازی: در صورتی که حاکمیت قصد توسعه و بهبود مناطقی را که نیازمند بازسازی و بهسازی هستند داشته باشد، می‌تواند وام‌هایی با شرایط مناسب برای مالکان مسکن در این مناطق فراهم کند.

وام‌های مسکن برای جوانان: این برنامه‌ها به جوانان جهت تشویق به تأسیس خانواده و تهیه مسکن ارائه می‌شود. شرایط وام‌ها معمولاً شامل نرخ بهره پایین، مدت بازپرداخت طولانی و شرایط اقساط منعطف است.

وام‌های مسکن برای افراد با نیازهای ویژه: این برنامه‌ها شامل وام‌هایی برای افراد با نیازهای ویژه مانند افراد با معلولیت یا نیازمندان می‌شود. این وام‌ها شرایطی منحصربه‌فرد داشته و با هدف تسهیل دسترسی به مسکن مناسب برای این گروه‌ها ارائه می‌شوند.

توجه داشته باشید که برنامه‌های مربوط به تخصیص وام مسکن وابسته به سیاست‌های حاکمیت هر کشور و شرایط بازار مسکن آن منطقه خاص است. لذا، جزئیات دقیق در مورد برنامه‌های مسکن حاکمیت برای تخصیص وام می‌تواند در هر کشور متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیقتر درباره برنامه‌های مسکن حاکمیت در کشور خود، می‌توانید به منابع مربوطه مانند وزارت مسکن و شهرسازی یا سایت‌های حاکمیتی مراجعه کنید.

 

 

 

کد خبر 3191
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 226

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها