1402/10/30 12:0:42
معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی، گفت:
صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی راه‌اندازی می‌شود/ ۵۳۰ تسهیلگر شغلی آغاز به کار خواهند کرد

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی در حاشیه نشست تخصصی و آموزشی کارآفرینی که باحضور تمامی کارشناسان اشتغال شهرستان‌ها و روسای ادارات بهزیستی برگزار شد، گفت: مددجویان بهزیستی دارای شرایط خاصی هستند و غالبا در پیدا کردن ضامن دچار مشکلات متعددی می‌شوند. درحال حاضر به دنبال راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی هستیم که مراحل پایانی اصلاح اساسنامه را سپری می‌کند و در کمیسیون فرعی و اصلی دولت نیز مورد تایید قرار گرفته و بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. در صورت تائید شورای نگهبان از سال آینده صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی راه اندازی خواهد شد و مددجویانی که ضامن ندارند می‌توانند از طریق این صندوق مورد حمایت قرار بگیرند. به محض اینکه اساسنامه تایید شود بلافاصله این برنامه آغاز خواهد شد و آمادگی کافی از ناحیه بهزیستی برای راه‌اندازی این صندوق و تسهیل اشتغال مددجویان وجود دارد.


 محسن ایروانی افزود: از ابتدای سالجاری52 هزار نفر در کشور از تسهیلات اشتغال برخوردار شده‌‌اند و این آمار در سامانه رصد اشتغال بهزیستی کشور ثبت شده‌ است. 12 هزار میلیارد تومان در سالجاری به منظور تسهیلات اشتغال جامعه هدف بهزیستی در نظر گرفته شده که تقریبا سه و نیم هزار میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است. الباقی این مبلغ نیز نهایتا تا خردادماه سال آینده برای مددجویان وجامعه هدف بهزیستی هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر به‌منظور ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی، دستیابی به اشتغال پایدار، جلوگیری از انحراف وام‌های اشتغال و در نهایت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی به دنبال بازبینی دستورالعمل‌های اشتغال و ایجاد فرآیندهای جدیدی می‌باشیم.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به دنبال به‌روز رسانی ساختار اشتغال هستیم، گفت: مسئولیت اصلی ما رساندن منابع مالی به افراد مستحق، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از انحراف وام‌ها است. به همین منظور کارهای مطالعاتی و پژوهشی بسیاری انجام گرفته و برای اولین بار در استان خراسان رضوی جلسه‌ هم‌اندیشی با حضور روسای شهرستان‌ها و تمامی کارشناسان اشتغال که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند برگزار گردید. در این جلسات مطالب دستورالعمل خط به خط مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت تا بتوانیم شرایط آسانی را برای دستیابی مددجویان به تسهیلات اشتغال فراهم کنیم و پروسه دریافت تسهیلات اشتغال کوتاه و آسان شود.

وی افزود: در این جلسات ضمن رفع ابهامات و ارائه آموزش‌های مختلف، در خصوص چالش‌ها و نقاط ضعف دستورالعمل‌ بحث و تبادل نظر انجام گرفت. هدف نهایی این جلسات و دوره‌های آموزشی، بازنگری دستورالعمل‌ها، ایجاد تغییرات و تصحیح کردن ساختار و فرآیندها است. یکی از مهم‌ترین این تغییرات افزودن 530 تسهیلگر در کل کشور جهت آماده‌سازی شغلی و ارائه خدمات مطلوب در حوزه اشتغال به مددجویان است.

ایروانی درخصوص تسهیلگران شغلی گفت: هر تسهیلگر شغلی در طی یکسال وظیفه حمایت و پشتیبانی از 200 مددجو را برعهده دارد. در کل کشور 106 هزار نفر از مددجویان در طی یکسال از حمایت‌های تسهیلگران شغلی برخوردار خواهند شد. تسهیلگران شغلی، مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم را در بعد اجتماعی، اقتصادی و روانی به افراد ارائه می‌دهند. به‌عبارتی قبل از اینکه مددجو بخواهد وام اشتغال را دریافت نماید به مدت سه ماه آماده سازی شغلی برای او انجام گرفته و بعد از دریافت وام وظیفه پشتیبانی شغلی بر عهده تسهیلگران اشتغال است. مددجو به مدت یکسال از حمایت‌ و مشاوره‌های تسهیلگر شغلی برخوردار گردیده و توسط تسهیلگر به منظور دستیابی به اشتغال پایدار، راهبری می‌شود. این ساختار جلوی انحراف وام یا هزینه شدن آن در مسیر ناصحیح یا شکست خوردن مددجو به علت کم تجربگی یا دلایل دیگر را در حوزه اشتغال و کارآفرینی می‌گیرد.

 

 

 

کد خبر 3263
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 237

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها