1402/11/25 12:14:40
سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان خبر داد
ایجاد اشتغال برای ۲۵۸۱ نفر معلول در خراسان رضوی در سال جاری

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال جاری برای تعداد ۲۵۸۱ نفر از افراد دارای معلولیت تسهیلگری اشتغال انجام گرفته است.


غلامرضا خالدی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف سازمان بهزیستی اظهارکرد: یکی از وظایف اساسی سازمان بهزیستی کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف سازمان و توانمندسازی آن‌ها است.

وی افزود: براساس اهداف سازمانی وظایف و ماموریت‌های همه در جهت تحقق این مهم برنامه‌ریزی شده تا تمامی گروه‌های تحت پوشش با مداخله موثر سازمان به توانمندی رسیده و در نهایت با کمک مولفه‌های توانمندی اقتصادی اداره امور خود را عهده‌دار شوند.

خالدی بیان کرد: در سال جاری برای تعداد ۲۵۸۱ نفر از افراد دارای معلولیت تسهیلگری اشتغال انجام گرفته است. ۱۳۲۵ نفر در بخش خدمات، ۲۳۵ نفر در بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی مشغول به کار شده‌اند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات اشتغال و حرفه‌آموزی عنوان کرد: از آغاز دوره حمایت برنامه توانمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله توانمندسازی اقتصادی برای افراد پیاده‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرط اول برای دریافت تسهیلات اشتغال افراد دارای معلولیت این است که افراد تحت پوشش بوده و برای پروسه اشتغال آماده شده باشند، تصریح کرد: پرونده اشتغال این افراد بعد از قرار دادن کلیه مستندات توسط حوزه تخصصی به حوزه اشتغال شهرستان تحویل می‌شود تا در کمیته اشتغال مطرح شود و در صورت تائید اعضای کمیته جهت تسهیلگری اقدام خواهد شد.

خالدی با اشاره به طرح جدید اضافه شدن تسهیل‌گر شغلی گفت: سهمیه خراسان رضوی در این طرح ۲۱ نفر است و این تسهیلگران با هدف تسهیل فرایند اشتغال برای افرادی که نیازمند آماده‌سازی شغلی هستند، ورود می‌کنند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انحراف وام‌ها نظارت‌های قبل، حین و بعد از اشتغال، پرداخت مرحله‌ای تسهیلات اشتغال و طرح تمام پرونده‌ها در کمیته اشتغال به منظور کاهش ضریب خطاهای انسانی در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 3432
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 98

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها