1402/12/10 0:41:26
جایگاه بهزیستی در محرومیت‌زدایی بسیار راهبردی است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم اهداء ۳١۳ سری جهیزیه به مددجویان بهزیستی، گفت: جایگاه سازمان بهزیستی در فرآیند رفع محرومیت و استضعاف بسیار راهبردی و پراهمیت است و مفتخریم که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت به صاحبان اصلی انقلاب، فعالیت می‌کنیم.


دکتر مسعود فیروزی افزود: ۱۵۵هزار فرد دارای معلولیت و بیش از  ۷۵هزار مددجو که شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان  بدسرپرست و بی‌سرپرست، ایتام، خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، بهبودیافتگان اعتیاد و...تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند که با بعد خانوار بیش از ۷۰۰هزار نفر عائله بهزیستی خراسان رضوی هستند. نیازهای جامعه هدف بهزیستی بسیار متنوع است و منابع مالی محدود این سازمان پاسخگوی مرتفع ساختن نیازهای این جامعه هدف گسترده نیست و اگر همراهی و حمایت‌های سپاه پاسداران، بسیج سازندگی سپاه امام رضا علیه السلام، گروه‌های جهادی و خیرین نیک اندیش نبود، قطعا ما ناتوان از تامین نیازهای جامعه هدف بودیم و شرمنده آنها می‌شدیم.

وی با اشاره به عید بزرگ نیمه شعبان، گفت: به تازگی سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت را پشت سر گذاشتیم. کسی که با آمدنش وعده خداوند درباره مستضعفان به حقیقت خواهد رسید و مستضعفان، وارثین زمین خواهند شد و حاکمیت و حکومت را بر دست خواهند گرفت. توجه به دغدغه رنج‌ها و دردهای مستضعفان و محرومان، یکی از انگیزه‌های بنیادین در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده است. بسیار خرسندیم که در سازمانی خدمت می‌کنیم که وظیفه خدمت‌رسانی به صاحبان اصلی انقلاب که که کوخ‌نشینان و مستضعفان هستند را برعهده دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: باتوجه به تاکید دین مبین اسلام بر امر مقدس ازدواج و آرمان‌های بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین خط‌مشی‌ها در جهت ترویج سنت ازدواج در بین جوانان، لذا تحقق این امر مستلزم تلاش هرچه بیشتر تمامی خدمتگزاران نظام و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرائی، حمایتی و همچنین بهره‌گیری از توان خیرین است. خوشبختانه این همکاری‌ها امروز مثمرثمر بوده و در نهایت 313 سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با اولویت نوعروسان خانوارهای روستایی و مناطق محروم تعلق خواهد گرفت.

 

کد خبر 3515
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 93

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها