1402/01/25 13:17:53
مناسب سازی محیط، گشودن درهای جامعه روی معلولان

رییس بهزیستی شهرستان صالح‌آباد گفت: میزان دسترسی آسان و سریع به خدمات و محیط‌های پیرامون و حضور فعال و بی‌مانع در فضاها و اماکن عمومی، امکان مشارکت فعال آحاد جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی را فراهم می‌سازد. حضوری آسان، مستمر و مؤثر که علاوه بر توانمندسازی و بالندگی فردی، تعالی و پیشرفت جامعه را نیز به همراه خواهد داشت.


زری صادقی گفت: بیش از ۲۶۰ میلیون تومان کمک هزینه جهت مناسب‌سازی منزل مانند مناسب‌سازی حمام، سرویس بهداشتی، ایجاد رمپ و... و همینطور مناسب‌سازی خودرو به ۲۳ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی شهرستان صالح‌آباد در سال ١۴۰١ پرداخت گردیده است.

 وی افزود: مناسب‌سازی شامل اقداماتی است که با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس، جهت مشارکت افراد معلول در همه حوزه‌های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر به آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند افراد غیر معلول، انجام می‌شود. دسترسی شامل سیستم حمل و نقل، محیط فیزیکی، اطلاعات، آموزش و پرورش، تکنولوژی، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه‌ای می‌شود.

رییس بهزیستی شهرستان صالح‌آباد خاطرنشان کرد: مطابق سند چشم انداز ١۴۰۴ کشور توسط رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه اعلام گردید، جامعه‌ی ایرانی در افق این چشم‌انداز ویژگی‌هایی چون توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود، متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی، با تأکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مندی از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب، برخوردار خواهند بود. مناسب‌سازی منازل و خودرو افراد دارای معلولیت نیز قطعا گامی بزرگ و اساسی در راستای دست‌یابی به این اهداف می‌باشد.

کد خبر 1175
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 473

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها